Při luštění jedné keše jsem dostal nápad na tuhle další "hračku". Sestavení desky elektroniky a programu bylo hotové celkem rychle, delší dobu jsem řešil návrh a výrobu krabičky, celkové doladění výrobku do finální podoby a následné umístění hračky do terénu jako součást keše Myšák - GC6HF3R.
Ovládání:
Hra se zapíná stiskem tlačítka, poté stačí uchopit myšáka za hřbet, pohybovat s ním po dráze a postupně testovat která díra je v daném kole je správná.
Je třeba zdolat všech 10kol, v každém kole je pouze jedna díra správná (zelená LED). Špatný pokus (červená LED) je trestán ztrátou jednoho života z pěti. Po zabití začíná hra od začátku, je tedy nutné znovu postupovat podle již prozkoumaných správných dírách.
Po zdolání všech kol se pomocí žlutých LED postupně vybliká počet mrtvých myší a poté se ukáží souřadnice postupu, které se 3x zopakují. Ty jsou ve verzi pro web smyšlené :-)
Myšák má automatické vypnutí po uplynutí 45s nečinnosti.
Zapojení:
Zapojení je napájeno v 3V (2x AA baterie), případně je zde ještě vstup mikroUSB s 3V stabilizátorem. V zapojení bylo uvažováno o napájení např. z powerbanky. Z toho důvodu je zde R26 tvořící zátěž pro powerbanku, která by se jinak díky nízkému výstupnímu proudu vypnula. Konektor však nebyl ve finále vyveden.
Tlačítkem se přivede napájení pro procesor, který si poté podrží napájení přes T1 a T2. Dále jsou zapojeny tlačítka jednotlivých děr, indikační 2 barevná (červená/zelená) LED D17 a přes posuvné registry 16 indikačních LED jednotlivých kol a životů.
Konstrukce:
Vše je umístněné na jednostranné desce s několika propoji (část lze realizovat 0R SMD odporem). Po osazení všech SMD součástek a tlačítek, se osadí LED do výšky zapínacího tlačítka. Piezosirénka je přilepená ze strany spojů, tak aby její otvor lícoval s otvorem v DPS a zvuk se tak dostal snáze dopředu. R26 je ze strany spojů.
Mechanika - krabice:
Krabička je vytisknutá na 3D tiskárně ze dvou částí. Ty jsou následně slepené acetonem a sešroubované.
Dovnitř je vpasována DPS (třeba trošku přibrousit) a přišroubovaná do silnějších vzpěr ve spodní části krabičky. Díry na LED bylo nutné převrtat (vlivem tavení při tisku se díra oproti návrhu mírně zmenšila).
Záda a spodek krabičky je vytvořen z kuprexidu, sletován a pro jistotu doplněn o krátké bočnice. Čímž se dost zpevnila samotná krabička.
Program:
Po každém zapnutí se program podívá do paměti na předchozí hodnotu Náhoda, inkrementuje ji a uloží zpět. Z této hodnoty se pak vybírá tabulka pořadí děr.
Poté běží program ve smyčce, kde testuje stisk tlačítek a porovnává je s tabulkou a aktuálním kolem.
Po zapnutí se také spustí časovač odpočtu vypnutí 45s, které se každým stiskem tlačítka (vyvoláním podprogramu tlačítek) vynuluje.
Úspěšné dokončení všech kol je také oznámeno zvukovým signálem, na LED se ukáže počet mrtvých myší a následně vyblikají souřadnice postupu (zde smyšlené).
Seznam použitých součástek : |