PaJa-trb  >  Návody  >  Zapojení zásuvky vleku (přívěsného vozíku)
paja@paja-trb.cz
6. 3.09 - Oprava číslovaní svorek - samotné zapojení bylo a je dobře

I když jsem původně neměl v plánu umísťovat sem návod zapojení autozásuvky pro připojení vleku, protože se dá na internetu najít v několika exemplářích, tak mě k tomu nepřímo dokopal kolega, kterému mě stálo velký úsilí vysvětlit jak to má bejt, protože se některé nákresy trochu rozcházely (špatně otočená zástrčka...). A protože jsem nedávno montoval novou zástrčku na vlek, tak jsem to nafotil ... a zpracoval.

Zapojení je dáno normou ČSN 30 4450 a musí být dodrženo kvůli vzájemné kompatibilitě různých vleků a aut -> všechny musí svítit stejně.
Zvlášť při půjčení vleku je dobré (a taky povinností řidiče před jízdou) si zkontrolovat správnou funkci světel, často bývá vidět na silnicích místo vleku "barevná hudba" (vlek svítí a bliká jak chce).

Vlastní zapojení zásuvky tažného zařízení
1 L směrové světlo levé
2  52 mlhové světlo zadní
3  31 ukostření (zem)
4  P směrové světlo pravé
5  58 koncové světlo pravé (obrysové) a osvětlení SPZ - neboli registrační značky
6  54 brzdová světla
7  58L koncové světlo levé (obrysové) a osvětlení SPZ
Zásuvky (na autě) - pohled na namontovanou zásuvku

Zapojení zásuvky na autě - pro připojení vleku (přívěsného vozíku) Zapojení zásuvky na autě - pro připojení vleku (přívěsného vozíku) Zásuvka  na autě - pro připojení vleku (přívěsného vozíku) namontovaná na autě


Zástrčky (na vleku) - prostřední foto je z pohledu zevnitř zástrčky

Zapojení zástrčky vleku (přívěsného vozíku) Rozdělaná zástrčka  vleku (přívěsném vozíku) - pohled na připojení vodičů Zástrčka na  vleku (přívěsném vozíku)


PaJa © PaJa-trb 2008- E-mail