Protože program většiny rádií je pořád stejný, pár písniček furt dokola nebo jen samý kecy, případně v některých končinách
není moc na výběr mezi stanicemi a kazety jsou dneska už trochu pasé, chtěl jsem si v autě poslechnout písničky na mp3.
Ve služební autě Dacia DoubleCab 4x4 mám obyčejné autorádio jen s kazetovou mechanikou bez AUX (neboli CD IN) vstupu pro
připojení vnějšího zdroje.
Je to model Dacia TCC-2511 (viz.
změna podsvícení displeje autorádia)
=> což je trochu upravené autorádio LG nejspíš model TCC-2510, od kterého lze na netu najít
schéma zapojení.
Po prozkoumání jsem zjistil že tento typ nemá ani možnost připojení externí vstupu ze zadního ISO konektrou.
Proto jsem se začal poohlížet po kazetové redukci. Utrácet za ni zhruba 300,- kč, se mi moc nechtělo, protože jsem po pročtení
různých diskuzí na netu zjistil že se dá po domácku sestavit jen ze staré kazety, hlavy z kazeťáku, káblu a jack konektrou 3,5mm.
Sestavit tuto redukci problém nebyl, bohužel v autorádiu nefungovala. Po různých neúspěšných variantách a testech jsem zjistil,
že v obyčejných domácích kazeťákách a i ve starších autorádiích hraje normálně, bohužel v tomto autorádiu (a ani ve Fábii) nic, ticho.
Nakonec jsem autorádio vyloupl z auta, rozebral a zkoušel připojit externí vstup. Externí signál z discmana jsem zkoušel připojit
namísto čtecí hlavy kazeťáku autorádia, sice to hrálo, ale signál byl dost nekvalitní a šuměl.
Nakonec jsem po zvážení, že kazety si pouštět nebudu (za 2 roky jsem si ji pustil asi 2x), rozhodl vyndat čtecí hlavu a přesně
naproti ní umístit druhou hlavu ze starého kazeťáku připojenou na externí signál z discmana. Chtělo to jen vychytat přesnou
pozici a umístění hlav proti sobě a světe div se ono to hraje a celkem čistě (na můj hudební hluch).
Při testování správné pozice hlav je dobré mít zapojeny oba repráky, já to testoval provizorně jen na jednom, a až v autě jsem
zjistil malou nevyváženost, ale to se dá spravit nastavením balancí přímo v autě.
Pro spouštění slouží stará komplet vykuchaná kazeta (i kolečka), která po vložení sepne kontakt umožňující autorádiu přepnout
na kazetu. Tento mechanizmus není nutný, stačilo by přidat místo kazetové mechaniky jen spínač simulující vložení kazety, ale
nastává problém s umístěním spínače (i když ve dvířkách by místo bylo).
Do zadní části autorádia jsem přidal jack konektor 3,5 stereo pro připojení externího signálu a napájecí konektor s napětím
+12V zapalování (ten co aktivuje autorádio) pro případné napájení discmana nebo mp3 přehrávače, abych nemusel dobíjet baterky.